tisdag 8 augusti 2017

Tisdag och lite allt möjligt...





Idag är inte himlen så här vackert blå, idag är den igenmurad och grå.
Detta foto togs för några dagar sedan då vi hade riktigt toppenväder hos mig.
Det går upp och ner i vädervärlden.
Ena dagen sol, nästa dag grå, någon enstaka skvätt regn och inget sjudundrande åskväder alls.
Jag förväntar mig oftast regn när himlen är sådär grå men det har faktiskt inte regnat särskilt mycket hos mig i sommar, inte som hos Älskade E i mitt Eden, där kommer det skurar var och varannan dag och det är ovanligt där hon bor för där brukar solen grassera från morgon till kväll, stor del av sommaren.

Igår cyklade jag bort till närmsta affären och handlade lite.
Var några småsaker jag behövde men kom ut med två kassar.
Ja, ja som det kan bli.
Hittade färdiga färska hamburgare till bra pris så jag köpte för ovanlighetens skull en sån packe.
Så till middag blev det grillade hamburgare med ost och bröd samt, dressing, sallad, rödlök, tomater, rostad lök, ketchup och senap.
Jisses så gott det var.

Nu äter jag nästan aldrig hamburgare varken ute eller hemma.
Förmodligen var det därför det var så gott.
Vi har ju en del olika hamburgerkedjor här där jag bor men jag tycks aldrig komma ihåg dem för egen del.
Sen tycker jag att det sällan är värt pengarna det kostar att äta hamburgare ute.

Äter ni hamburgare ofta?

Värdmannen pratade med mig när jag var ute och hämtade posten.
Dom åker till stugan i morgon så vi blir själva i huset nån vecka eller så.
Känns alltid gudomligt skönt att vara ensam i huset.
Inte för att värdfolket (som bor på första planet) är störiga, det är bara känslan som blir go.
Å jag har aldrig varit mörkrädd så det stör mig inte ett dugg att vara ensam här.
Nu har jag förvisso Mini en vecka till och då är jag ju inte ensam.
Känns fint att han inte försvinner till sin pappa på Fredag.
Att han stannar en vecka till hos mig.

Vad händer denna dag då?
Njae har ingen aning.
Jag tar dagen som den kommer.
Har inga vida planer.

Nästa vecka ska jag tänka på städning.
Men Mini får hjälpa.
Lördag den 19;onde ska jag ha födelsedagsmiddag för Mini.
Han fyller 18 den 21;a.
Så vi får se till att städa lite innan den middagen.
Men som sagt, det blir nästa veckas "göranden".
Likaså funderingen över vad jag ska bjuda på.
Tro vad jag ska laga för mat.
Det står helt still i skallen men det löser sig säkert.
Är ju ett tag kvar innan jag måste bestämma mig.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



8 kommentarer:

  1. Här var det sol då jag steg upp☀ Nu regnar det☔☔ Har dammsugit o sonen A kom hem. Till mat blir det nypotatis o korv tror jag. Borde o handla. Ska köpa rullgardin även till vardagsrummet o så behöver vi ny skohylla. Få nu se om det blir idag. Ska ju ändå imorgon o handla mat. Har liksom inte riktigt än funderat på vad jag ska laga för mat då flickorna är här. Ha nu en fin tisdag💛Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget regn alls idag, det blev soligt under eftermiddagen och hyggligt varmt.

      Kram

      Radera
  2. Hos mig händer absolut ingenting denna dag. Och oftast händer det väl aldrig nånting speciellt hemma hos mig. Det är mulet och regn där jag bor idag.
    Det var nog ett halvår sedan jag åt hamburgare ute. Brukar även laga till egna hamburgare. (Biffar) däremot köper jag brödet. Ungarna brukar gilla både hemmagjorda hamburgare och de hamburgare som dem äter ute.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungefär som hos mig då, det händer ytterst sällan något särskilt här. *L*
      Ja säg de barn som inte gillar hamburgare, jo det skulle väl vara Midi sen hon blev vegetarian men nu äter hon haloumiburgare.

      Kram

      Radera
  3. Hola! I've been reading your web site for a while now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Atascocita Tx!
    Just wanted to tell you keep up the fantastic work!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much, i´m glad to hear that you like my blogg.

      Hugs!

      Radera
  4. Go kväll ..oj är han redan 18 ja tiden bara går så fort ..hamburgare äter vi ibland hemma då är det som du säger gott!! sov gott kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp tiden går och inte är han någon liten knatte längre.

      Kram

      Radera