fredag 4 augusti 2017

Små gula solar...





När jag kom till  Psyket igår och väntade på att klockan skulle gå så jag kunde gå in så gick jag runt och fotade lite växtlighet.
Hittade dessa små gula solar som lyste så vackert i ett annars så undanskymt hörn.
Sen jag fick (för mig) min nya mobil (Midis gamla) som har bättre kamera än min gamla så har det blivit roligare att fota.
Och finns det något finare än vår vackra fauna och himmel och moln, mina favoriter.

Nåväl jag hade tid för samtalet igår.
Enligt kvinnan i receptionen måste det vara nån bug i systemet som gjorde att jag inte fick påminnelsen.
Sommarvikarien är okej.
Vi pratade genom hela F-kassan-turerna.
Veckan på vårdavdelningen.
Mitt mående.
Hur jag känner som att luften gått ur mig osv.
Hon tyckte jag skulle fokusera på att vila och försöka bli starkare.
Passa på att njuta av Mini när han är hos mig och fånga upp lite energi från min sprudlande son.
Försöka njuta av det som finns kvar av sommaren.
Hon gick även in på mina suicidala tankar, ville kolla vart jag ligger där just nu.
Alltid jobbigt att prata om men, men...det blev gjort i alla fall.

Nästa gång träffar jag min egen kurator.
Första veckan hon är tillbaka efter semestern.
Kan säga såhär, jag är väldigt glad att vi bestämde att sommarkuratorn skulle ringa...
Utan henne vet jag inte vad jag skulle gjort eller vart jag skulle hamnat.

Efter samtalet cyklade jag till affären för storhandling.
Första riktiga storhandlingen denna sommar.
Nu har jag fyllt upp allt här hemma och det känns gudomligt skönt.
Hade sån tur, Mini kom dit så jag fick träffa honom en stund.
Jag köpte grillkorv i baguette till oss båda så vi satt utanför affären på bänken och pratade och åt.
Jättemysigt!

Lyckades cykla hem med alla dessa kassar och stora trunken på pakethållaren utan att ramla av och skada mig.
Packade upp allt och sen var jag som en urvriden trasa resten av dagen.
Då hade jag verkligen ansträngt mig för mycket.

Gick som ett töcken men timmarna passerade och jag kunde slutligen ta mina sömntabletter och lägga mig.

Sovit hyggligt, inte fullt 5 timmar.
Gick upp tidigt.
Pratar i telefon med Älskade E.
Så timmarna går idag med.

Och Mini kommer så fort hans pappa kan skjutsa hit honom.
Vi ska grilla till middag.
Så det blir mysigt!

Vad ska ni äta till middag idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



14 kommentarer:

  1. Nog var det tur att sommarkuratorn tog kontakt med sjukskrivningskoordinator som hörde med F-kassan vad som fattades för att ditt läkarintyg skulle bli godkänt. Dock skulle sjukskrivningskoordinator ha kontaktats långt mycket tidigare tycker jag (Det borde ha gjorts före semestern) för då kanske du inte hade behövt bryta ihop och hamna på psyk.
    Håller med sommarkuratorn att du ska njuta av Augusti och bara återhämta dig, få livslusten tillbaka - samla krafter och bara vara.
    Vad jag ska laga till middag vet jag inte. Mina barn har inga ideér heller vad dom vill äta. I värsta fall om inget förslag på vad det ska ätas får det bli makaronpudding eller nåt sånt som inte tar allt för lång tid att laga till.
    Augustikram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en poäng där med sjukskrivningskoordinatorn, själv visste jag inte ens att det fanns en sådan men min kurator borde ha vetat.
      Jag är glad och tacksam att sommarkuratorn ryckte in och hjälpte mig på rätt väg.

      Makaronipudding låter gott, det var ett tag sedan jag gjorde det.

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  2. Till middag hos oss blir det köttbullar och franska potatis(pommes) Ha en fin fredag😍Kram❤

    SvaraRadera
  3. Kan förstå att det inte känns samma att prata med en vikarie oavsett, men som du säger nu är det gjort o din egen kommer snart åter :) åh va mysigt med grill älskar det dock har vi inte grillat en enda dag i sommar :( här är det jobb i dagarna 3 stor bamse kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mysigt att grilla, var ett tag sen sist.

      Kram

      Radera
  4. Bra att du fick en sommarvikarie. Håller med, det är mycket roligare att fota när man har en bra kamera. Gillar också att fota i naturen. Roligt att se bilder från dig!
    Åh vilket mys ni ska ha.
    Själv hade jag precis tänkt börja med min middag (grönsaker med sardiner, väldigt enkelt) och så ropade Kefaya (min granne) från balkongen och sa att nu kommer Omar med mat till dig! Tack tack. Så det blev vindruvsbladsröra med ris och kycklingbitar plus lite pumpakärnor och en speciell kryddning som jag inte vet vad det var. Gott var det i alla fall.
    Kram från ett regnigt Ytterby

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var mysigt att grilla.
      Vilken tur du hade som fick mat av grannen, lät spännande och gott!

      Kram

      Radera
  5. Thanks for sharing such a fastidious idea, paragraph is fastidious, thats why
    i have read it entirely

    SvaraRadera
  6. My spouse and I stumbled over here coming from a different web page and thought I might check things out.
    I like what I see so now i am following you. Look forward to going over
    your web page yet again.

    SvaraRadera
  7. Å, vilka fina gula blommor du fotograferat! Kul att du fått en bättre kamera, det är ju så roligt att fotografera.

    Hos oss blev det spagetti och köttfärs till middag igårkväll. Vad det blir idag har jag i nuläget ingen aning om...kanske något grillat...
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket roligare att fotografera med nya mobilen även om man inte kan jämföra den med en riktig kamera.
      Å spagetti och köttfärssås är min favoritmat all time!

      Kram och ha en fin dag!

      Radera