lördag 12 augusti 2017

Fredagsmys med tacos...





Fotot jag visar idag är dock inte från gårdagen.
Jag glömde som vanligt att fota bordet efter uppdukningen.
Nåväl, komponenterna är ju densamma.
Det smakade väldigt gott med tacos och insåg när vi åt att det fasiken var Fredag.
Jag brukar sällan laga till tacos på en Fredag, har inte velat sälla mig till resterande Svenska folket som alltid tycks äta tacos på Fredagar.
Lite kärringen mor strömmen-mentalitet ni vet.
Men både jag och Mini njöt och myste.

Sen hade Mini bokat in en spelkväll med kompisar.
Det var något spel som släpptes fritt i helgen som dom skulle ha roligt med.
Och det är roligt att höra honom.
Man skulle kunna tro att det satt flera personer inne på hans rum som det tjoades, skrattades och pratades men icke då.
Alla kompisar satt vid sina egna datorer i sina egna hem.
Jag gick in med ett glas dricka, en bullskiva och färsk ananas till honom innan jag själv gick och la mig.

Jag var extremt trött igår men lyckades faktiskt med konststycket att tvätta en maskin och sen hänga tvätten.
Det doftar ljuvligt i mitt vardagsrum.
Och tja, jag får vara nöjd med den bedriften.
Laga mat och tvätta sen var det kaputt med mig.

Undrar om jag någonsin får tillbaka lite energi så jag orkar mer?
Just nu känns det som det är otroligt långt borta.
Ett halvt steg framåt och två steg tillbaka.
Tycker jag sällan lyckas ta det där halva steget framåt om jag inte räknar med att jag får till en middag och lyckas köra en tvätt, eller handlar.
Att återhämta sig från förra återhämtningen jag inte hann återhämta mig från.
Det tar på krafterna.

Idag är det Lördag.
Solen skiner från en klarblå himmel.
14 grader visar termometern.
Jag har en planlös dag som vanligt.
Fortsätter försöka återhämta mig.
Mini sover fortfarande.
Det brukar dröja innan han kliver upp.
Så här är det en lugn start som gäller.
Dricker mitt kaffe som vanligt.
Sitter på altanen.
Varvar inne och ute.
Låter dagen bli som den blir.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




12 kommentarer:

  1. Mysigt för honom att spela :) ja du här är det som hos dig vila o ta det lugnt min kropp o knopp är slut efter för mkt jobb :) taco är ju så gott vi åt pizza o såg en film idag är det regn så får se vad som händer ..stor kram o hoppas du får tillbaka lite energi <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han har himla skojigt när han spelar, det är mysigt att höra glädjen.
      Låter som ni hade en skön Fredag.

      Kram

      Radera
  2. Dagen blir att göra ingenting. Solen lyser och jag ska bara passa på att sitta på balkongen och njuta av vädret.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör du alldeles rätt i, passa på att njuta av solen när den skiner.

      Kram

      Radera
  3. Bra om sonen sover så kan du också ta det lite lugnt på mornarna. Sitter själv helt däckad i kroppen i soffan, så jag förstår hur det känns att va knäckt....mina muskler orkar inte alltid. Ha en fin lördagkväll.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt när kroppen din inte mår bra.
      Hoppas du får en god natts sömn ändå!

      Kram

      Radera
  4. My family always say that I am wasting my time here at web, except I know I am getting know-how everyday by reading such pleasant content.

    SvaraRadera
  5. Você na verdade faz parecer tão fácil com a sua apresentação, mas eu acho
    isso tópico ser realmente algo que eu acho que eu nunca entenderia.

    Parece-me demasiado complexo e extremamente amplo para mim.
    Eu sou ansioso pelo seu próximo post, eu vou tentar pegar o jeito!

    SvaraRadera
    Svar
    1. A saúde mental não é fácil de entender, mas agradeço sua visita e seja bem vindo.

      Abraços!

      Radera
  6. Magnificent website. Lots of useful info here. I am sending it to some
    friends ans additionally sharing in delicious.

    And of course, thank you for your effort!

    SvaraRadera