torsdag 10 augusti 2017

Det regnar...





Jag började morgonen med kaffe på altanen.
Börjar bli en vana.
I vanliga fall startar jag alltid upp laptopen och dricker kaffe med "den" på morgonen.
Nu under en längre tid så tar jag första muggen ute på altanen.
Idag är en sån där "Millans-mysdag", för det regnar och jag gillar sommarregn.
Ni kanske ser på fotot att asfalten ser blöt ut och ja det är den.
Inne på min altan blir jag aldrig längre blöt då den är inglasad.
Mycket behändigt.

Nu sitter jag i köket där min laptop brukar vara.
Öppnat upp ett av köksfönstren.
Frisk luft strömmar in i mitt kök.
Skönt!

Gårdagen då.
Tja jag var på ett för mig ovanligt grinigt humör vid lunchtid.
Fräste av Mini ordentligt så jag fick gå in och be honom om ursäkt.
Vi brukar ytterst sällan hamna i en liknande situation, det brukar vara lugnt mellan oss och det blev det efter min ursäkt oxå.

Mini åkte in till byn och jag passade på att bädda ner mig i sängen.
Kom fram till att det måste varit "bristen av sömn" som gjorde att jag kände mig grinig.
Å jag fick faktiskt sova en timme eller så.

Satt ute på altanen då Mini kom hem.
Och med sig hade han Midi.
Goungarna mina!

Dom hade hämtat ut paketet Mini budade hem till mig från Tradera.
En ny typ boxer för gratiskanalerna på tv;n med medföljande dosa.
Det var definitivt värt sina 20 kr plus frakt.
Så nu har jag kanal 4 samt kanal 6 oxå, vilket jag inte haft det senaste året då dom rackarna gick och bytte frekvens samt kan jag ligga i sängen och byta kanal, jag behöver inte kliva upp och göra det manuellt.

Vi åt middag tillsammans, spagetti och köttbullar samt sallad.
Midi hade med sig grönsaksbullar som jag stekte upp åt henne.
Ni vet vegetarianen i familjen.

Jag tog upp mat från frysen för idag, tänkte göra en liten kycklingsås till tagliatelle.
Hittade quarnfärssås till Midi (som jag gjorde förra gången hon sov hos mig).
Så jag har löst middagsmaten för dagen även om den inte är klar än.

Sen hade vi en lugn kväll.
Jag låg i sängen och tittade på 4;an, kändes så lyxigt.
Snacka om att jag inte behöver mycket för att glädjas/roas.
Ungdomarna gick ut på promenad och när dom kom hem så bakade dom scones.
Nåväl om sanningen ska fram så började dom och jag fick avsluta baket (vet inte hur det gick till).
Så tog vi en kvällsfika.
Nybakade scones med marmelad och ost, jättesmarrigt.

Jag sa godnatt till kidsen och kröp ner.

Har fått en något bättre natt även om den inte är optimal.
Känner mig dock väldigt trött, är fortfarande bräcklig och skör.
Vila och andas, vila och andas.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Ja nu känns det verkligen som att det är höst..mulet o regnigt☔☔ Än regnar det inte hör, men snart som det ser ut
    Ha en fin torsdag😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har så rätt, lite höstkänsla är det allt!

      Kram

      Radera
  2. så klart kan man bli arg av lite sömn, har du uteplats oxå? ser mysigt ut :) o gott med scones mums..hoppas du får en fin dag stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag haren inglasad altan på ca 18 kvadrat, del av den du ser.
      Bor på andra våningen.

      Kram

      Radera
  3. Tv4 har ganska bra program - tv - serier osv. Tur att Tradera finns "ler" du fick hem en billig boxer. Jag har aldrig budat eller gjort nåt Traderaköp på Tradera.
    Scones brukade jag baka lite om sänder men nu var det evigheter sedan jag bakade dem. Jag får nog göra scones snart tror jag (i alla fall någon dag när orken inte tryter lika mycket som den gör just nu.)
    Jag gillar också att ha balkonghäng =) Däremot har jag ingen inglasad balkong så jag kan bara sitta ute och mysa när vädret tillåter. Just nu regnar det hos mig.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig budat från Tradera men mina ungdomar gör det ibland och bra för mig.
      Det var jättegott med scones, var ett tag sen sist.

      Kram

      Radera
  4. Greate article. Keep writing such kind of information on your page.
    Im really impressed by it.
    Hello there, You have performed a fantastic job.
    I will definitely digg it and individually recommend to my friends.
    I am sure they will be benefited from this web site.

    SvaraRadera
  5. Sommarregn har sin charm, men imorgon håller jag tummarna för vackert väder, dvs sol så vi kan spela boule.

    Ha det fint! Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då håller även jag tummarna för fint väder!

      Kram

      Radera