tisdag 18 juli 2017

Tidig morgon, solen skiner...





Ännu en tidig morgon/natt på altanen.
Kom till slut på att jag skulle fota med mobilen.
Alla dessa skuggor blev i mina ögon spännande.

Nåväl, klockan går även för den som inte sover.
Nu har jag gått in i köket och startat upp laptopen.
Öppnat mitt köksfönster, kollat FB, gått in på min blogg.
Så här är jag igen.

Gårdagen gick sakta.
Tycker alltid att det är så när jag väntar.
Ingen tillfällig kurator ringde.
Kan kanske bero på att människan kom tillbaka från semestern och hade mycket för sig.
Tycker att jag lät enträgen i mitt meddelande till hen men nåväl ingen ringde.
Får se vad som händer idag.
Jag känner mig allt annat än hoppfull.

Jag var i alla fall "duktig" och vek undan sängkläderna och la in dom i linneskåpet.
Något vettigt blev gjort alltså, men det var det enda.
Satt vid laptopen och såg en serie.
Satt i biblioteket och pratade med Mini.
Vi åt middag.
Mini valde något helt annat än det som fanns i kylskåpet, han ville ha varmkorv med bröd.
Så det fick han givetvis.
Vilket betyder att jag inte behöver laga mat idag heller.
Måste äta upp pastan och köttfärssåsen, det finns till en middag till.
Se så bra jag klarar mig undan...

Idag lär bli lika segt som gårdagen.
Väntan, det är vad som gäller.
Och jag är dålig på det.
Blir helt handfallen, får inget ur händerna.
Men sånt är livet!

Nu ska jag värma mig en mugg kaffe och sätta mig på altanen igen!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!





17 kommentarer:

  1. Härligt med solen☀☀
    Ha en fin tisdag
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sol är härligt men nu har det blivit jättemolnigt.
      Växlande väder definitivt!

      Kram

      Radera
  2. Mysigt med sol här är grått idag men det gör inget njut av mini o ta hand om dig kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen är på väg att försvinna nu, jättemolnigt ute, men jag ids inte bry mig.

      Kram

      Radera
  3. Jag hoppas att kuratorn ringer till dig idag. Annars måste du ringa och tjata på att hen ska ringa upp. Och om du inte hinner få tag i någon läkare innan sista dagen F-kassan vill få in kompletteringar till din ansökan av sjukersättning så hör av dig till F-kassan och be om en förlängning att få in nya intyg då det under Juli har och är svårt att få tag i läkare och diverse personal. Jag har ingen sol eller värme. Mulet, regn och lite småkyligt är det.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, kuratorn har ringt.
      Hon ska försöka dra i lite trådar och hjälpa mig, kolla om möjligen en överläkare kan co-signa läkarintyget eller så kanske det får bli en akuttid.
      Skulle höra av sig senast i morgon bitti.

      Varm Kram

      Radera
    2. Det låter jättebra att kuratorn vill hjälpa dig. =)
      Kram ♥

      Radera
  4. you're really a excellent webmaster. The website loading speed is
    incredible. It sort of feels that you are doing
    any unique trick. Moreover, The contents are masterwork.
    you have performed a excellent activity on this topic!

    SvaraRadera
  5. It's amazing to go to see this web page and reading the views
    of all colleagues about this paragraph, while I am also keen of getting familiarity.

    SvaraRadera
  6. Ser i dina kommentarer att kuratorn hört av sig. Så skönt, hoppas nu att dom hjälper dej. Just nu öser regnet ner hos oss...ingen sol här inte😏Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo hon har ju gjort det.
      Min sol har försvunnit för länge sedan.
      Nu ser det grått ut och möjligen kanske det kommer en droppe regn eller så.

      Kram

      Radera
  7. Hey there! Someone in my Facebook group shared
    this site with us so I came to take a look. I'm definitely enjoying
    the information. I'm bookmarking and will be
    tweeting this to my followers! Great blog and wonderful design and style.

    SvaraRadera
  8. Hej! Fin och tänkvärd blogg du har. Är själv en människa med ett enormt behov av ensamhet, mer eremit än social oftast. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Då är vi lika på den punkten.

      Kram

      Radera