fredag 28 juli 2017

Hemma igen...





Idag blev jag utskriven från Psyket.
Jag tog med mig ett foto av en tavla som hänger i matrummet.
Frågade personalen igår om det var okej att fånga den på fotografi.
Jag fick klartecken på det.
Egentligen får man vare sig filma eller fota på den låsta avdelningen på Psyket.
Någonting i denna tavla talar till djupet inom mig.
Hade jag kunnat hade jag smugglat ut den men det var dessvärre ett omöjligt företag då den är så stor.

Nu är jag i alla fall hemma, ensam för första gången på en vecka.
Det känns sådär.
Är inte riktigt säker på mig själv.
Har inte fått besked från F-kassan än.
Oroar mig att de kommer att bedöma mitt mående på ett annat sätt än det är.
Ekonomin...
Det där man måste ha för att överleva.
Idag skulle hyran dras men några såna pengar finns inte.
Förra månaden fick jag låna 5000 kronor för att kunna betala hyran.
Nu vet jag inte hur jag ska göra?
Allt beror på hur F-kassan dömer mitt mående, om jag får pengar eller inte.

Det är tungt att åka hem och sitta med detta icke-vetande.
Borde ringa F-kassan men gruvar mig så in i nordens för att det blir ett beslut som förgör mig.
Var ute på apotea och stesolid är utskrivet men sen låg ett nytt recept som jag aldrig haft tidigare.
Lyckades hitta åt telefonnumret till den slutna avdelningen på psyk.
Fick prata med sköterskan.
Hon ringde läkaren OCH det var ett RECEPT JAG INTE SKULLE HA.
Läkaren skulle gå in och makulera det receptet.
Något blev fel, den mänskliga faktorn typ...
Finns det något i livet jag inte behöver ha koll på?

X-makens bröllop blev över förväntan lyckad igår sa barnen när dom ringde mig i förmiddags.
Å det låter ju bra att dom slapp skämmas som dom trodde att dom skulle behöva göra.
Själv skickade  jag ett grattis-sms till dom båda och tro det eller ej, idag fick jag ett tackar så mycket svar.

Nu ska jag cykla bort till närbutiken och hämta medicinpaketet från apotea som jag beställde igår.
Stesoliden kommer inte förrrän efter helgen, tyvärr!

Ha det så bäst alla fina!

Kramen om!

Ps. Ursäkta att jag inte svarat på kommentarer, inte läst bloggar eller kommenterat.
Har helt enkelt inte orkat!


8 kommentarer:

  1. Bra att du fick komma hem. Säkert blandade känslor❤
    Kram❤❤💕

    SvaraRadera
  2. Woah I love your site content, saved! My wife
    and i adored your posts.

    SvaraRadera
  3. så skönt att du är hemma, men snälla ursäkta dig inte att du inte är runt i blogg världen jag bara saknade dig men nu vet jag varför ....du är nr 1 du är viktig!!! ta det lugnt o jag är glad över att du är hemma igen ..stor kram <3

    SvaraRadera
  4. Vacker målning du fångat på bild! Den säger så mycket, kommunicerar starka känslor, förstår att du gillar den.
    Skönt att vara hemma, trots blandade känslor om allt som händer.

    Har full förståelse för att du behövt fokusera på hälsan och inte haft tid för att kommentera och det är helt i sin ordning. Ta väl hand om dig!

    Och ha en riktigt fin helg <3
    Kram Christina

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Låter förskräckligt! En mardröm! Att du inte får in några pengar överhuvudtaget.
    Det gör ju inte saken bättre att du har full sjå att ta dig igenom dag för dag. Du kämpar dig blå lila i ansiktet dagligen för att kunna hålla huvudet just ovanför vatten ytan och samtidigt läggs en massa andra (skit) saker ovanpå varandra i knäet på dig som du måste reda upp. Du är bara en människa Du är ingen robot Du är ingen duracell kanin Du är av kött och blod Och du klarar inte hur mycket stress som helst. Det är så tragiskt och skrämmande att försäkringskassan tillåts att använda sig av en härskarteknik och agera som de gör mot dig och andra människor som kämpar för rätten att få vara sjuka.
    P.S En del församlingar brukar ge tillfälligt ekonomiskt stöd till privatpersoner. Du kan ju höra av dig till din församling och fråga dem. D.S
    Varm Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Have you ever thought about including a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is important and everything.

    However think about if you added some great visuals or
    video clips to give your posts more, "pop"! Your content is excellent
    but with images and clips, this site could definitely be one
    of the very best in its niche. Wonderful blog!

    SvaraRadera
  7. Usch, vad tråkigt att du måste vara orolig för ekonomin också. Hoppas du får ett positivt svar snart så det löser sig. Ta hand om dig!! Kram och krys på dig ❤

    SvaraRadera
  8. Säkert blandade känslor att komma hem. Och bra att du var uppmärksam om medicinen där. Det är ju vansinnigt att dom bara kan skriva ut utan att se efter vem som ska ha den och om det stämmer!. Tur du inte började ta den. Ta hand om dej . Kram

    SvaraRadera