torsdag 20 juli 2017

Gårdagen, ånyo en dag av väntan...





Kuratorn ringde i går morse som hon sagt.
Jag berättade det senaste som handläggaren berättade när hon ringde mig i Tisdags.
Kuratorn berättade att deras sjukskrivningskoordinator mejlat både min handläggare och chefen för kassan här i byn för att komma framtill vad  som saknas i mitt läkarintyg samt journalanteckningarna.
Hon skulle vidarebefordra vad handläggaren sagt till mig till denna koordinator och höra av sig under dagen när hon visste mer.
Sa att hon jobbade till 17.

Nåväl jag försökte tagga ner, slappna av och inte tänka så mycket på det men kan väl säga att det gick sådär.
När klockan var en bit efter 16 började den där jävla panikångestattacken komma krypande för att sen eskalera ganska ordentligt.
Som vanligt så får jag dom där "hjärtinfarktskänningarna" som gör så in i nordens jävla fysiskt ont på ren och skär Svenska.
Jag tog av mig tröjan och provade att lägga mig på spikmattan.
Klockan var då 16.45 och jag hade givit upp hoppet om att kuratorn skulle ringa så jag fick mer klarhet.

Klockan 16.55 ringde mobilen.
Svarade samtidigt som jag försökte ta mig upp från spikmattan.
Jämarns vad ont det gjorde.
Bad henne att vänta en stund så att jag kunde ta på mig tröjan.
Nåväl, koordinatorn hade varit i kontakt med handläggaren.
Det fattas tydliga "tecken" på hur min psykiska ohälsa påverkar min arbetsförmåga.
Kan vara något mer oxå men jag var om jag erkänner mitt i en ordentlig panikångestattack så jag är inte säker på att jag fick till mig allt som sas.
Kuratorn hade pratat med läkaren som jag träffade i början på Juli men han kunde INTE skicka in det läkarintyget.
Men jag fick en läkartid på Fredag förmiddag.
Denna läkare har jag träffat till och från genom åren.
Hon är nästan färdigutbildad överläkare så jag hoppas att detta "nästan" inte ställer till problem nu så jag får ännu ett läkarintyg som inte kan skickas in.
Nu vet ju kuratorn vad som gäller så jag hoppas att detta blir rätt nu.

Denna läkare ska vara insatt i varför jag ska träffa henne samt hur viktigt det är för mig att läkarintyget som skrivs ska innehålla det som saknas för att det ska kunna godkännas.
Jag hoppas verkligen att det blir bra för mig.
Jag har liksom ingen plan B att tillgå.

Sen kan man ju tycka att det är helt weird att det inte kommer fram hur min psykiska ohälsa påverkar min arbetsförmåga.
AF har i sin utredning kommit fram till att jag INTE har arbetsförmåga.
Jag är djupt deprimerad, jag sover knappt något på nätterna, jag har ständigt kraftig ångest som är paralyserande och dessa återkommande panikångestattacker, jag har svårt att koncentrera mig, jag är extremt trött, jag har suicidala tankar, jag har ingen energi och orkar inget göra, det är en kamp att genomleva dygnets alla timmar, jag har svårt med dagliga rutiner, besvär med att organisera, orkar inte städa, knappt laga mat i dagsläget, har svårt för social kontakt med andra, osv , osv...
Nå det säger väl knappast något om hur det kan tänkas påverka min arbetsförmåga, självklart kan jag jobba 75-100% med allt detta i bagaget, det handlar ju bara om psykisk ohälsa...inget besvärligare än så..typ, så skulle man med lätthet kunna tro att F-kassan tänker.
Men så ser ju inte verkligheten ut.
Jag orkar ju f-n knappt med mig själv, eller jag orkar INTE egentligen med mig själv men det är lite svårt att göra något åt.
Min kropp och psyke sitter samman och det är jag i ett nötskal!

Nåväl, tanken är väl att nu idag då jag INTE behöver vänta på samtal eller annat så ska jag försöka så gott jag kan att undvika att grubbla över f-kassan och vad som kan tänkas bli av allt detta.
Jag har inte sovit alls i natt, bara dåsat lite lätt så jag är som vanligt om inte ännu mer supertrött.

Dagen får bli som den blir.
Det är Torsdag, Mini är här så det ska köras en tvättmaskin.
Middag blir något färdigt ur frysen, orkar inte laga mat.
Och jag lär sitta ute på min altan en hel del, vilket jag gjort den sista veckan.

Så får det bli, over and out!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!









12 kommentarer:

  1. Styrkekram <3

    Hoppas att något oväntat men mycket fint förgyller din dag!

    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja det regnade idag och jag gillar ju sommarregn så det förgyllde en stund.

      Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Jag tycker inte att det fungerar att ha tröja på mig då jag ligger på spikmattan.

      Kram och tack för titten!

      Radera
  3. Vad tungt att läsa, att dem inte fattar liksom. Jag hoppas dem kommer fram till det i slutänden för din skull så gör just inget alls bara va där för mini :) stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är ganska så tungt med det mesta nu.
      Tar mig en väldigt lugn dag.

      Kram på dig!

      Radera
  4. Jobbigt att läsa! Skickar styrka via cyberspace👍😄😘
    Kram❤

    SvaraRadera
  5. Nu ska du ta flera djupa andetag och försöka hålla huvudet kallt. Jag förstår din situation till fullo.. Det är svårt att få sjukpenning alternativ sjukersättning,men absolut inte omöjligt. I det intyget läkaren kommer att skriva till F-kassan MÅSTE det stå att det INTE finns några förutsättningar alls att du någonsin ska kunna återgå till arbetet (inte ens till ett lönearbete,eller skyddad verkstad eller dylika arbeten"arbetsmarknadsåtgärder") och läkaren måste skriva tydligt orsaken till att du aldrig kan återgå till ett arbete mera , samt att alla försök till rehabilitering misslyckats.

    F-kassan lever inte upp till sin vision. De styrs av sjuktal, pengar, media, pengar, pengar, sjuktal...inte att värna om den drabbade när livet tar en annan vändning. De glömmer sin vision, sin grundtanke, sitt syfte.

    Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får nog hålla huvudet kallt men gruvar mig en del inför morgondagens läkarmöte.
      Är rädd för att det ska bli fel även om jag hoppas på motsatsen.

      Varm Kram

      Radera
  6. It's not my first time to go to see this website, i
    am browsing this website dailly and get nice information from here every day.

    SvaraRadera
  7. It's very straightforward to find out any topic on net as compared to books, as I
    found this post at this web site.

    SvaraRadera