torsdag 15 juni 2017

Torsdag...





Jag cyklade iväg i går och handlade.
Dock blev det mer än jag tänkt.
Som vanligt alltså.
Men jag tog mig hem och jag föll inte av cykeln.
Bra bara det.

Väl hemma packade jag in varorna.
Sen tog jag itu med ugnen.
Det var dax att rengöra den.
Har ett bra rengöringsmedel man sprutar.
Så ska man vänta nån 30 minuter och sen torkar man ur och vips så har man en ren ugn igen.
Superenkelt.
Kan inte fatta att jag inte får till att göra det oftare.
Men sån är jag tydligen.

Det fick räcka med  handling och rengöring av ugnen igår.
Resten av dagen tog jag det lugnt.
Pratade en del i telefon.
Satt ute på altanen.

Dagen var hyfsad även om kroppen fortfarande värkte.
I dag känns det bättre.
Värken är fortfarande kvar men är inte lika illa.

Idag har jag tänkt torka köksluckorna.
Inget jag ser fram emot.
Dom är gamla och svåra att torka.
Men det ska göras.

Jag har mitt köksfönster öppet.
Herre min je vad fåglarna kvittrar.
Tror det är fest i nåt träd här ute.
Fågelkvitter är ljuvligt att lyssna till.

I går var en väldigt varm dag, tror denna blir likadan.

Ha det bäst alla fina!

kramen om!

8 kommentarer:

  1. Ja härligt med solen☀ Fåglarna kvittrar för fullt därute🍃Härliga sommar☀🍃🌸Ha en fin torsdag! Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det är ju så härligt med fågelkvitter..

      Kram

      Radera
  2. Härligt att kunna cykla :) o fin cykel har du oxå skönt när även värmen kommer till dig :) när blir kalaset? fågelkvitter är ju så härligt kram på dig o njut av dagen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar min cykel även om den är trögcyklad och inte ny.
      Kalaset för familjen( Pappelino och mina syskon) blir på Söndag.
      På Måndag när jag om!

      Kram

      Radera
  3. Simplesmente fantastico esse Blog! Amo todoas as publicações
    que vocês colocam estou sempre acompanhando e compartilhando
    em minhas redes socias parabéns !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Não é que proficiente em Português, mas obrigado pelo seu comentário e você olhou para dentro do meu lado.

      abraço

      Radera
  4. Låter så härligt att kunna sitta på en altan...är något avis faktiskt...haha
    underbart också med fågelkvitter...jag älskar det men här hör jag inte så många längre tycker jag, vet inte varför, saknar de små liven. Men svalor har jag i alla fall varje sommar här som svingar sig över balkongen. De älskar jag. Antagligen för att de också svingade sig förbi fönstret hos mormor när jag var liten.
    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du vännen,min altan är guld värd, där trivs jag och har det ,mysigt.
      Dock har jag inte alla växter som du har, orkar inte riktigt med det.
      Men jag får säga att du gör det för oss båda, så mycket fint du har på din balkong.

      Kram

      Radera