måndag 19 juni 2017

Riktiga D-dagen...





Det är alltså idag det hänt.
Jag går från 40+ till 50.
För 50 år sedan var jag precis nyfödd.
Jag föddes 5.55 el 6.05, kommer tyvärr inte ihåg vilket det är och Finaste Pappelino minns inte sådär exakt.
Å nu är jag verkligen ingen nyfödd baby.
Jag är en nybakad 50 åring.

I går firades jag av släkten.
Det var en tuff dag med massor att göra innan men jag hann med allt innan gästerna dök upp.
Vi hade några trevliga timmar på altanen.
Det var ett härligt väder.
Min nya frys fungerar fint.
Min sängram som Finaste Pappelino byggde och som ingick i presenten är så skön att ligga i.
Jag  kan inte vara annat än nöjd.

Men jag var dödens trött när de åkte härifrån.
Sms;ade Mini som var på väg hem ( han hängde med kompis).
När han kom hem så åt vi middag.
Det blev pastagratängen sen i Fredags och sallad.
Vi  åt en bit tårta och sen satte vi oss i biblioteket för att fortsätta prata.
Det var som vanligt mysigt.
Alltid lika trivsamt att diskutera med honom.

För mig blev det en ganska tidig kväll.
Jag låg i sängen och tittade på Kunskapskanalen.
Somnade efter många om och men och fick sova nästan 5 timmar.
Dock gjorde jag morgon ganska så tidigt, klockan var väl 03.30 när kroppen och hjärnan sa att det var färdigsovit.

Så nu är jag redo för denna dagen.
Ska åka in till byn fram och åter under förmiddagen.
Göra den andra tårtan och sen bara vara.
Har ingen aning vilka som eventuellt kommer idag mer än mina älskade barn.   

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. God morgon☀☕ Det är tungt att ha kalas! Jag o M hade inga kalas då vi fyllde 50 år. Vi var bortresta båda gångerna😆Solen skiner o vi har 12 grader just nu. Grattis på födelsedagen🎁🎂Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har krävts mycket men ändå varit roligt.
      Idag är jag dock mer än trött!

      Kram

      Radera
  2. Så tjusiga blommor på bilden =) Stort Grattis på din 50 - års dag - Hurra, hurra, hurra!
    Sommarkram ♥

    SvaraRadera
  3. Välkommen i 50 klubben ;) ett STORT GRATTIS på din dag ( som är samma som min dotter) hoppas dagen blir underbar tillsammans med dina barn :) en bamse kram från mig hurra hurra hurra <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt välkomnande!

      Kram

      Radera
  4. Det tar på kramfterna att fylla 50 år :-)) haha. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du det gör det verkligen!

      Kram

      Radera