fredag 9 juni 2017

Regniga dagar...





Gårdagen blev regnig, denna dag likaså.
I går hann jag nästan upp till psyk innan det började skvittra.
Kan säga att det inte gick lika bra på vägen hem.
Jag såg ut som en dränkt råtta när jag klev innanför min dörr.

Det gick bra hos kuratorn.
Ansökan skrevs, alla papper med underlag kollades noga igenom så inget fattades och nu är den inskickad.

Älskade E ringde när jag kom hem och vi pratade väldigt länge.
Hon har det bra där i huset i Spanien, myser, fixar och mår gott.
Vi hade ett trevligt samtal.

När Mini kom hem så åt vi middag och så blev det dax för tårta.
Ett självklart måste på avslutningsdagen.
Senare på eftermiddagen så åkte han in till byn och mötte upp Midi och så gick dom på ett nyöppnat café.
Tror det är Espresso House.
Han var nöjd och glad när han kom hem.

Själv hade jag hängt tvätten och pratat med en väninna.
Finaste Pappelino ringde och frågade om jag var hemma idag.
Han ska titta in och fixa med min säng.
Han ska bygga en sängstomme till den.
Har ingen aning om det blir klart idag, vet inte riktigt vad han ska göra.
Han är som lite hemlighetsfull i telefonen.
Nåja, jag lär märka vad som händer.

I övrigt händer inte så mycket idag.
Mini växlar boende så han bli hämtad någon gång över dagen.
Jag blir solokvist igen.
Har inga större planer för helgen.
Den får bli som den blir.

Till veckan måste jag börja städa här inför min stora dag.
Nå det måste vara städat till kommande Söndag då släkten firar mig.
Midi erbjöd sig att komma ut och hjälpa mig.
Tror det var Onsdag em eller Torsdag hon pratade om.
Det vore ju väldigt snällt av henne.
Vi får se hur det blir.

Nu kommer finaste Pappelino snart, ska koka kaffe om han nu har tid att ta en kopp vill säga.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Nu hänger regnet i luften här💧Få se om det börjar regna...
    Ska snart börja laga mat. Bella sover på kökssoffan nu
    Ha en härlig fredag😄
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regn i morse men sen lättade det upp så det blev bra för studenterna.

      Kram

      Radera
  2. Nu håller jag tummarna för att FK beviljar din ansökan om sjukersättning.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hej du fina bloggvän Millan! Håller tummarna för att det går vägen med din ansökan och att regnet lugnar ner sig så att du får en fin helg!

    Ha det fint! Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regnet gav upp under förmiddagen och nu skiner solen.
      Tack för att du håller tummarna.

      Kram

      Radera