söndag 4 juni 2017

Pingstdagen...





Pingstdagen är det.
Jag sitter som vanligt i köket med fönstret öppet.
Fåglarna kvittrar så vackert.
Det är lugnt på vägen, inte många bilar ute idag vid den här tiden.
Solen visar sig men det är molnigt.
Jag tror det blir en vacker dag.

I går blev jag ensam större delen av dagen.
Mini var ju på dagstripp med sin pappa, hans fästmö och systrar.
Jag hade det lugnt för mig själv.
Lyckades sova en siesta efter lunch.
Det var gudomligt härligt.
Älskade E ringde från Spanien och vi pratade länge.

Runt 18 tiden kom Mini hem fullastad med påsar.
Han hade shoppat en del.
Mycket fina saker, både kläder, doftljus, glas och annat.
Och så hade han köpt rökelser till mig.
Gud så glad jag blev.
Har haft svårt att få tag på sen Indiska la ner i byn.
Inte kommit så långt att jag beställt det via nätet heller.
Han har ett gott hjärta sonen min.

Jag värmde på mat till honom för dom hade inte ätit.
Vi satt i köket och pratade, sen satte vi oss i biblioteket.
Hade några trevliga timmar tillsammans.

Å vips var dagen slut och jag fick gå och lägga mig.
Natten har väl varit si och så.
Sömnen vill sig fortfarande inte men, men jag ska ingen stans idag så det får gå.
Tänkte grilla idag.
Har bratwurst, majskolvar och sparris och till potatissallad.
Enkelt, bra och gott.

Nu kokar jag ägg till vår frukost.
Tycker det är så mysigt att äta frukost tillsammans då det är helg.
Tagit fram gott bröd från frysen.
Jag brukar duka fram allt innan jag knackar på Minis dörr men än är klockan för tidig.
Jag väntar nån timme till.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Hos mig är det sol men endast tolv grader varmt. Min son jobbar idag så idag äter bara jag och yngsta dottern middag. Vad vi ska äta vet jag dock inte ännu. Blir nog bara nåt enkelt idag.
    Glad pingstdag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hos mig var det sol i morse men nu är det bara molnigt, något kyligt oxå.

      Kram

      Radera
  2. Här skiner solen idag☀☀ Och det känns betydligt varmare nu efter blåsiga dagar😄Klädtvätt på gång här
    Ha en fin söndag🌼🌸
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med sol, det hade jag oxå men nu har det mulnat till.

      Kram

      Radera
  3. Snäll sonen din som tänker på dig <3 Här är det molnigt och regnet kommer nog snart. Tänkte ta en promenad men är fast vid datorn...släktforskar och tittar in till dig...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är en go kille.
      Mysigt att släktforska, jag har kommit lite ifrån det en stund men tar nog tag i det igen framöver.

      Kram och ha en fin kväll!

      Radera
  4. Härligt :) ja här är regn o grått väldigt trist men det kommer nog bättre dagar :) stor kram å kul att se dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att se dig i kommentatorsfältet igen.
      Välkommen hem!

      Kram

      Radera
  5. Fin son du har som tänker på dig så. Låter mysigt med frukost tillsammans och inte för tidigt då kanske. Ungdomarna brukar vilja sova lite på morgon. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är fin.
      Tyvärr har han svårt att sova länge när han är ledig på helgen men det blir väl annorlunda under sommarlovet förstås.

      Kram

      Radera