lördag 3 juni 2017

Pingstafton...





Tant Glad önskade mig en fin Pingst, måste säga att det helt gått under min radar.
Hade ingen aning om att det är Pingst i helgen.
Fast jag tycker att den helgen försvann när dom tog bort Annandag Pingst som röd dag.
Nu känns det som vilken helg som helst.

Men helg är det i alla fall.
Och jag har Mini hos mig.
Han åker bort snart, ska följa sin far, fästmö och systrar till en större stad norröver.
Det ska göras en del bröllopsförberedelser (min x-make gifter om sig i slutet av Juli).
Och barnen följer med.
Morgonen ska börja med frukost på IKEA.
Hoppas dom får en trevlig dagstripp.

I går kom då Mini.
Jag höll på med middagen.
När den var klar satte vi oss till bords och började äta.
Det var gott med tacopaj.
Efter mat och disk flyttade vi in oss till biblioteket.
Och pratade.

Han hade haft en trevlig studieresa till Luleå.
Dom hade varit på Tekniska högskolan på föreläsningar samt rundvandring.
Fått frukost, fika och lunch.
Dom bowlade, vilket han tyckte var riktigt roligt.
Några stunder här och där var fria att göra vad dom ville, lite statstitt blev det.
Sen besöktes två företag som jobbar inom datagenren.
I det stora hela var det lyckade dagar och han var nöjd även om det egentligen inte handlade om det han vill läsa senare efter att han gått ut gymnasiet.

Nu är han ledig 4 dagar och sen återstår bara två dagar nästa vecka innan sommarlovet tar vid.
Han är värd sitt sommarlov.
Det har varit ett tufft och slitigt år för honom och han går ut år 2 med jättefina betyg så han har gjort det så bra, sonen min.
Flest A, några B, nåt C och nåt D.
Superduktig har han varit.

Vi hade i alla fall en mysig kväll tillsammans.
Senare fortsatte Mini sin kväll framför datorn.
Hade game-tid med vänner.
Själv gick jag och lade mig.
Låg och tittade på tv.
Minns inte vad jag såg.
Men det spelar ingen roll.

Solen skiner och fåglarna kvittrar.
Mitt köksfönster står öppet.
Jag dricker kaffe.
Ser fram emot en lugn dag och i eftermiddag kommer Mini tillbaka.

Ha en fin Pingst alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Är det pingst? Jag hade inte heller en aning, haha. Fast jag vet att jag är ledig på måndag och tisdag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi fler som är förvirrad.

      Kram

      Radera
  2. Ja, tänka sig att det är pingstafton. Tiden bara springer....
    Hoppas att du får en underbar helg!

    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tiden går fort.
      Helgen är fin då jag har Mini här.

      Kram

      Radera
  3. Man glömmer bort Pingsten då dom tog bort den ena söndagen...

    SvaraRadera