onsdag 7 juni 2017

Onsdag...





Sitter som vanligt i mitt kök.
Köksfönstret står öppet.
Jag dricker kaffe.
Det är ljuvligt gott.

Mini har precis gått till bussen.
Han gör näst sista dagen på skolan idag.
Han har haft fyra, sköna lediga dagar men igår så gjorde han klart sitt sista arbete.
Den ömma modern korrekturläste arbetet i entreprenörskap som handlade om Ingvar Kamprad, Ikeas grundar.
Det var mycket bra skrivet.
Det  var bara en enstaka formulering som jag tyckte skulle ändras.
Han satsar på A så det var utförligt och ingående skrivet, med eget resonemang om framgångsfaktorn och konceptet Kamprad byggt upp. 
Jag tror han tyckte att det var väldigt skönt att ha gjort klart den sista uppgiften.
Idag ska den skickas in och så ska det städas, skåp ska tömmas osv.
Han trodde att dom skulle få sluta tidigare idag och då är planen att ett gäng kompisar ska åka och spela frisbeegolf.
Det kan säkert bli roligt för dem.

Vad dom ska göra i skolan i morgon vet dom inte.
Dom börjar ca 10.00 men avslutningen är inte förrän 13.45.
Tja det löser sig säkert.

Älskade E ringde igår.
Hon har det varm, gott och vilsamt i sitt kära Spanien.
Vi pratade bort en lång stund.
Samtidigt lagade jag middag.
Jag gjorde currybaserad kycklinggryta med lök, vitlök och färska champinjoner.
Till det kokade jag ris och serverade med en härlig grönsallad.
Vi avslutade och jag och Mini satte oss till bords.
Det var supergott.
Dels var det länge sedan jag kokade ris och så var det ett tag sedan jag gjorde kyckling.

Några timmar efter middagen så åt vi varsin tårtbit.
Det var oxå gott.

Natten har tyvärr varit skunkig.
Inte mycket sömn att tala om.
Jag gissar på att det blir vila idag.
Blir nog ett måste.

Har ingen aning om när Mini kommer hem men det gör inte så mycket för idag blir det rester till middag.
Mycket enkelt för mig, precis vad jag behöver idag.

Nu ska jag fylla på min kaffekopp och surfa runt i cyberrymden.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Ha en fin vilodag o onsdag😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, dagen har varit lugn.

      Kram

      Radera
  2. Roligt för honom o att sluta skolan är alltid ljust :) låter som du har det bra o slipper regn här är det grått o regn ..ha en fin dag stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir fint med sommarlov för Mini, bara en dag kvarnu.

      Kram

      Radera
  3. Idag blev det äntligen en varm dag hos mig " ler"
    Min dotter har skolavslutningen den 14/6.
    Skönt när det blir sommarlov för ungdomarna. Det första min dotter ska göra när det blir den första dagen på sommarlovet (som hon säger) är att sova ut länge hi hi...
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, slutar terminen så sent uppe hos er.
      Här har oxå varit varmt idag, runt 20 i skuggan.

      Kram

      Radera