torsdag 8 juni 2017

Igår var en vacker dag...





Så kom den, värmen som påminner om sommaren.
I går hade jag runt 20 i skuggan.
Det var riktigt varmt.
Jag började med att starta tvättmaskinen.
Hängde kläderna på min inglasade altan.
De var torra på nolltid.

Så packade jag ihop en stor kasse med sånt som skulle slängas på återvinningsstationen.
Det var ett tag sen jag iddes cykla iväg och slänga.
Och all reklam man får samt alla dessa veckotidningar jag ärver av finaste Pappelino de måste ju vidare i kedjan av återvinning.
Kändes bra att jag tog mig i kragen.
Det är så lätt att tänka att det där gör jag en annan dag.
Jag är superduktig att skjuta upp saker och ting.
Och risken att det då blir gjort i nån ordning är minimal.

Fick paket från Apotea jag skulle hämta ut så jag tog återvinningsstationen på väg dit.
Jag har fortfarande en del kvar som ska dit men jag får ta det lite om sänder.
Eftersom jag inte har bil tar sånt här ett längre tag då jag aldrig kan ta allt på cykeln.
Jag slänger flitigt under cykelsäsongen men under vintern sparas det då jag inte orkar bära bort det.
Har så problem med händer och handleder så att bära tungt gör jag så sällan som möjligt för att slippa värk från hell.

Mini var borta hela dagen.
Dom hade haft roligt de fem vännerna som spelade frisbeegolf.
Så hade dom beställt en familjepizza så han behövde inte äta när han kom hem.
Tyckte mig märka att han var ganska så trött men då hade dom varit ute större delen av dagen.

Idag ska jag till kuratorn.
Det är dax att ansökan om sjukersättning.
Nu är dagen här.
Blir spännande att läsa läkarens medicinska underlag för ansökan.
Hoppas verkligen att den är bra.

Känner mig lite orolig och nervös.
Det ska bli skönt att få det gjort.

Senare i eftermiddag när Mini kommer hem ska vi fira hans sommarlov med tårta.
Vad han har gjort det bra som klarat av detta andra, mycket tuffa år på gymnasiet med bravur.
Det om något är värt att fira.

Hoppas ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Härligt med solen☀🌼
    Hoppas att det går bra hos kuratorn idag.
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var härligt det övergick i regn.

      Kram

      Radera
  2. Det blev en vacker dag i dag också. Glad för det =)
    Gick det bra att skriva/ansöka om sjukersättning hos kuratorn ?
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gick bra.
      Dom har gjort om ansökningsblanketten så nu var det bara kryssrutor, väldigt smidigt.

      Kram

      Radera
  3. Härligt att ni fick bra väder, o va roligt att skolan är slut för honom :) hoppas det löser sig med fk på bästa sätt kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, vädret var fint under morgonen men sen kom regnet.

      Kram

      Radera