måndag 12 juni 2017

Grinigt väder...





Ännu en dag med grinigt väder.
Nu regnar det.
Luften är väldigt krispig så särskilt varmt är det knappast.
Men jag tycker att det finns en tjusning i sånt här väder oxå.
Det stör mig inget.
Sommar är inte bara värme och sol.

Jag cyklade iväg i går morse till återvinningsstationen och kastade glasburkar och plastbyttor.
Nu har jag bara en vända kvar dit, så har jag fått väck allt jag tänkt.
Känns bra.

Har ju en del städning här hemma innan firandet börjar på Söndag.
Tar lite varje dag tänkte jag,  så blir det inte en sån enormt stor uppgift.
Känns det för stort är det lätt att jag ryggar tillbaka och så blir inget alls gjort.
Idag funderar jag på att ta sånt som är högt upp i lägenheten.
Typ överst på bokhyllor, sånt jag normalt inte når och inte gör särskilt ofta.
Tänkte oxå ta hyllan i badrummet.
I den står en massa flaskor och liknande som inte används särskilt ofta så det har en förmåga att damma igen och bli bortglömd.

Pö om pö så blir allt bra till slut.
Jag skulle behöva en städerska så jag slapp själv..hihi

Det är vad min vecka kommer att innebära, så sakteliga städa mig genom min stora lägenhet.
Jag har inga tider inbokade denna vecka så det passar bra.
Och så har jag en härlig säng att vila i mellan varven.
Och där lär jag tillbringa mycket tid denna vecka.
Det där när jag är så energifattig och ändå försöker göra saker.
Det märks direkt.
Så sängen är en god vän, ett måste.

Vad hittar ni på denna vecka?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



4 kommentarer:

  1. Här skiner solen mellan molnen⛅ ca +16 grader. Inga direkta planer denna veckan. Ska tvätta golvet snart.... Ha en fin måndag😄
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Måndagen blev en bra dag, jag fick mycket gjort och det känns tyvärr idag.
      Kan knappt röra mig.

      Kram

      Radera
  2. Jag brukar också när jag ska storstäda att städa i omgångar så att jag inte går totalt sönder och samman psykiskt och fysiskt.
    Regnar gör det idag hos mig med.
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att städa i omgångar är det bästa, tyvärr glömde jag det igår. ;)

      Kram

      Radera