torsdag 1 juni 2017

Gårdagens läkarbesök...



Foto inför Finaste Pappelinos kalas


Det gick faktiskt väldigt bra igår.
En synnerligen kompetent läkare träffade jag.
Hon hade läst min journal samt arbetsterapeutens sammanställning så det blev inga djupdyk bakåt utan det fokuserades på nuet.
Hon sa att det var glasklart, inga problem för henne att skriva det medicinska underlaget till ansökan om sjukersättning.
Så skrev hon oxå sjukintyg f.o.m 1/6-30/9.
Det tar ju tid innan en sjukersättning är behandlad.

Hon skrev ut mina sömntabletter så jag klarar mig hela sommaren och så ansåg hon att jag hade ätit så otroligt många olika sorters medicin, vilka inte har hjälpt så hon tyckte att jag inte behövde pröva något nytt.
Det vore meningslöst och det skriver jag under på.
Kändes skönt att slippa.

Läkaren var väldigt snabb i sättet, vilket kuratorn förberett mig på.
Så jag behövde inte sitta där så länge.

Jag kände någon form av frihetskänsla när jag klev ut därifrån.
Det är långt ifrån över och jag kanske inte ens får sjukersättning men just då kändes det bra.

Nästa vecka när jag går till kuratorn ska vi skriva ansökan om sjukersättning och skicka in.
Ett steg i rätt riktning.

Idag har jag sjukanmält mig och skrivit sjukanmälan.
Sjukintyget hade kommit in.
Nu är det bara att vänta och se om det godtas, kan ta 30 dagar...och med tanke på att sommaren står för dörren kan det säkert ta längre tid än så.

I går när jag kom hem kände jag som sagt lättnad men jag var oxå helt tom i huvudet.
Gjorde inte så mycket.
Pratade med Maxi i nästan 3 timmar.
Så ringde jag till finaste Pappelino för att uppgradera honom.
Å så pratade jag med min fina morbror.

Nu är mitt kaffe klart så jag ska njuta av det och ta dagen som den kommer.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Vad bra att läkarbesöket gick såpass bra😄 Ja att vänta på svar kan ta länge...
    Kram o ha en fin dag💕❤

    SvaraRadera
  2. Blir glad för din skull att din läkare förstod att du behöver sjukskrivning/sjukersättning och inte tvingade på dig nya mediciner.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är oxå glad för det.

      Kram

      Radera