tisdag 6 juni 2017

Ånyo en röd dag...





Tänka sig att då har vi ännu en röd dag.
Nationaldagen.
Och hur firar man den?
Jag har ingen flagga att hissa.
Och om det är något jippo inne i byn senare idag så orkar jag inte cykla in och delta.
Ni vet, jag och massor av människor= dåligt!
Så jag håller mig hemmavid.
Ska på min höjd cykla bort till närmste affär.

I går hade vi en fin, lugn och sansad dag.
Jag fortsatte titta på familjen Kennedy.
Mini spelade en del.
Det ringde på dörren och utanför stod finaste Pappelino.
Han ville mäta frysen igen.
Och måtten på den nya stämde så den får plats.
Vi bestämde att han skulle komma med den nya innan mitt "kalas" så den är installerad när dom kommer. 
Och firandet med min släkt blev lagd till Söndag, inte Lördag som jag själv tänkt.
Men det spelar ingen roll.
Huvudsaken att jag har det fritt på själva fylla-år-dagen.

Kvällen avlöpte i samma tempo som dagen.
Jag och Mini åt en gemensam kvällsfika.
Sen la jag mig i hygglig tid, var så in i nordens trött.
Och fick faktiskt sova en bra natt.

Är ändå trött nu.
Jag behöver massor av bra nätter på raken och det är inte säkert  att det hjälper heller.
Jag "lider" bla av kroniskt trötthetssyndrom.
Det blir man kanske aldrig fri ifrån.
Nåväl den här dagen kommer att gå liksom alla andra dagar.
Har tagit upp kyckling så jag lagar till en gryta av den, tror den blir currybaserad.
Så ska jag och Mini äta en bit tårta, det får bli vårt bidrag till dagens Nationaldagsfirande.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Godmorgon☀☕ Grattis på Sveriges Nationaldag🌺Solen skiner lite bland molnen idag☀ Kram o ha en fin tisdag❤💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det.
      Här har varit mest mulet med någon enstaka solstråle emellanåt.

      Kram

      Radera
  2. Jag ska inte göra nåt annat än att städa en dag som denna. Nationaldagen firas väl inte så mycket i min stad. Vad jag vet brukar det vara ganska folktomt på gatorna. Midsommar däremot firar folk mera och staden arrangerar ett slags midsommarfirande för folket också.
    Glad Nationaldag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Städa kan ju vara bra sysselsättning om man har lust och ork.
      Vet faktiskt inte om staden ordnat något firande men förr om åren har dom gjort det.

      Kram

      Radera
  3. Men va mysigt att ni firar lite hemma, här blir det nog inget av det alls, men man vet ju aldrig :) ja dagen är stor för dig när den kommer o det löser sig nog o blir toppen bra :) kram å fin dag till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite firande blev det, tårtbiten var god!

      Kram

      Radera
  4. Börjar med att säga tack för hälsningen till Kjell. Han tackar så mycket 😊Nationaldagen är inget speciellt tycker jag , förutom att folk är lediga☺️🇸🇪. Sköt om dej. Kram från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker inte heller att det är en särskild dag, hade hellre behållit Annandag Pingst som röd dag!

      Kram

      Radera