fredag 2 juni 2017

Äntligen Fredag...





I dag är det fredag och jag får hem Mini i em för nu går vi på mammavecka.
Det känns riktigt härligt.

I går höll jag på att strula till det ordentligt för mig.
Anmälde mig sjuk och skrev ansökan om sjukpenning.
Ser sen när jag skickat in den att det blev knas med omfattningen om sjukpenningen.
Jag hade skrivit 75% när det ska vara 100%.
Så jag fick ringa f-kassan, pratade med en trevligt tjej som hjälpte mig.
Hon kunde inte själv gå in och ändra då det var en ökning som skulle göras, hade det varit en minskning så hade hon kunnat ändra det.
Det fanns en annan blankett jag fick fylla i och i en tom ruta förklarade jag tydligt varför jag ändrade omfattningen.
Så nu borde det vara okej.
Tyvärr kan det ta lång tid innan jag får besked då det står att det kan ta 30 dagar och sen är det sommarsemestrar.
F-kassan är ju inte känd för att jobba snabbt direkt.

Å så blev jag himla paff igår då mobilen ringde och det var Älskade E i Spanien.
Resan hade gått bra och nu är hon i sitt hus.
Vädret var på topp, precis som hon vill ha det.
Vi pratade bort en stund.

Så tog jag cykeln och åkte in till byn och helghandlade.
Egentligen var det helt fel klockslag, den var 16.30 men det gick bra.
Jag fokuserade på min lista, skannade varorna och betalade.
Hämtade ut tårtan jag fått som gåva.
På väg hem ser jag att himlen är alldeles svart.
Å när jag cyklat ungefär hälften kom spöregnet.
Attans så blöt jag blev men det gjorde inget.
Jag gillar ju regn, särskilt sommarregn.

Finaste Pappelino ringde när jag precis bara hunnit packa undan handlingen.
Han skulle titta in till mig i dag under förmiddagen.
Han vill mäta min frys.
Det ryktas om att jag möjligtvis får en ny frysbox när jag snart fyller stort.
Det vore jag tacksam över för min frys är väldigt gammal och drar säkert en onödig massa el.
Törs inte ens frosta ur den längre i fall den inte startar upp igen.
Frys ingår inte i min hyreslägenhet den får man stå för själv.

Idag planerar jag att laga en tacopaj.
Har tagit fram köttfärs.
Jag gör den i stora braspannan så det blir mycket mat på en och samma gång.
Till det blir det en grönsallad.
Tror det blir en bra Fredagsmiddag.

Nu ska jag koka kaffe och njuta av dagen!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



6 kommentarer:

  1. Härligt att du får hem Mini😄 Lite sol har vi fått nu, men skit vad kallt. Sitter med dottern J på ett kafe. Kl 13 får vi hämta tårtorna. Om 1 timme
    Ha en härlig fredag😄
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt att ha honom här.

      Kram

      Radera
  2. Skönt för dig med mamma vecka igen =) Hade din son och hans klass trevligt i Luleå när dem var dit ? Hoppas du får ett svar/ besked från försäkringskassan innan det blir semestertider för dem. Fredagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar mina mammaveckor.
      Mini hade en fin studieresa i Luleå.
      Ja jag hoppas oxå att jag svar innan semestrar börjar.

      Kram

      Radera
  3. Ja försäkringskassan verkar vara seg som sniglar tror jag. Har ju aldrig haft med dom att göra men hört.

    Oj...du fyller åxo jämt? Kul.
    Taccopaj är gott.
    Ha en fin PINGST!

    Ps...har du instagram? Jag heter annechristine_engstrom där

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är seg tyvärr.
      Tack för påminnelsen, hade helt tappat bort att det är Pingst i helgen.

      Ha en fin Pingst du med!
      Kram

      Radera