måndag 5 juni 2017

Annandag Pingst...





Idag är det tungt och grått ute.
Temperaturen visar 8 grader.
Luften som strömmar in genom köksfönstret är synnerligen frisk.
Tror jag måste ta på mig en långärmad tröja, det är kyligt att sitta i linne.
Men det är ändå Juni och sommar.

Gårdagen var ganska så lugn.
Jag gjorde inte så mycket.
Orken/Energin låg inte högt.
Blev att titta på en serie om familjen Kennedy.
Så grillade jag och vi åt en god middag.
Å disken tog jag som alltid direkt efter maten.

Vädret var hyfsat under dagen men fram emot eftermiddagen så mulnade det till.
Och idag ser vi resultatet.
Det ska bli regn.

Nåväl, kom på att jag cyklade bort till Kvantum igår morse.
Klockan var inte mer än 08.30 när jag cyklade iväg.
Oj så lite trafik det var.
Och knappt några alls på affären.
Jag hämtade ut paketet från Apotea och sen trampade jag hem.

Det märktes att det var Söndag och Röd dag.
Det kändes som jag var helt ensam på en helt annan planet än den vanliga.
Bara jag och cykelbanan.
Ganska så skönt faktiskt.

Jag har lite svårt att fatta att det redan är Juni.
Av någon anledning känns det som att Maj bara rann iväg.
Om två veckor fyller jag jämt.
Att bli 50 stör mig inte alls.
Att hålla kalas stör mig däremot.
Känner att jag inte har energi för det.
Funderar på att ta hit släkten Lördagen innan på enkel bjudning med bara kaffe och tårta.
På själva födelsedagen vill jag bara fira med mina barn.
Något lättsamt, enkelt och mysigt med barnen.

Minns att jag hade stort kalas när jag fyllde 40.
Bjöd på buffé och tårta.
Allehanda drycker.
Öppet hus efter lunch och resten av dagen.

Något sådant vill jag inte ha denna gång.
Jag behöver INTE bli uppvaktad, det räcker med en tanke, en hälsning, ett sms.
Hade jag kunnat så hade jag rest bort men det tillåter inte ekonomin.
Så jag blir hemmavid men jag tar det smått.
Bjuder inte in till något mer än närmaste familjen.
Det räcker bra så.

Nu ska jag koka ägg till frukosten.
Mini är ju ledig idag.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

12 kommentarer:

  1. God morgon🌸☕ Jag är i Vasa o här är det lite soligt☀☀. På vägen hit så kom det lite regn.🌧 Dottern J är o skriver urvalsprov. Funderar på om jag skulle fara till frissan o tvätta håret. Dom har Drop in här. Men först HM. Ha en fin dag😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det gick bra för J!

      Kram

      Radera
  2. När jag fyllde 50 år för tre år sedan så var det bara mina barn och syskon som firade mig. Och det var tillräckligt. Var så utmattad efteråt så det går i ord nästan inte att beskriva. Just nu är det sol hos mig. Men det ska bli övervägande molnigt med regnskurar frampå dagen. Endast 10 plus är det så någon sommarvärme finns inte. Vi har här i Skellefteå inte haft den riktiga heta sommarvärmen ännu trots att vi är inne i juni. Det saknar jag (för jag vill ha värme, inte frysa när det är sommar)
    Ha det bäst!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är just därför jag vill ha ett litet firande, orkar inte med något större.
      Nej, nån riktig sommarvärme har vi nästan inte haft heller, nån enstaka dag bara.

      Kram

      Radera
  3. Det skiljer 10 år på oss, jag fyllde ju 60 i år. Det låter som en bra idé att fira med barnen tycker jag, det är ju det bästa vi har. Visst är det skönt när man är lite äldre och förhoppningsvis klokare. Gör inte mig heller ett dugg. Ha en skön dag och kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja att fira med barnen blir jättefint!

      Kram

      Radera
  4. Hur man vill bli firad är ju verkligen ens egna val. Kom ihåg när jag blev 50...tyckte nog jag var lite gammal men nu är jag 65...haha...
    Låter hur mysigt som helst att fira med barnen.
    Här skiner solen idag men det blåser, kommer såna där byar som jag verkligen hatar...nåja...solen skiner i alla fall.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tur nog är det ett val man gör själv.

      Kram

      Radera
  5. Visst är det trist att det inte kommit någon värme att tala om ännu. Känns konstigt eftersom det inte är långt borta midsommar. Så då fyller du jämt:) Hoppas du får en fin dag då. Just nu kör vi husbilen mot Borlänge, få se om Kjell får fira sin 55-åriga födelsedag där i morgon (6/6) eller om vi forsätter till Falun o står lite still där? Det får vi se. Hoppas du får en bra dag idag trots gråtrist väder. Kramen till dej från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag fyller jämt men det är två veckor kvar.
      Hälsa och gratta Kjell.

      Kram

      Radera
  6. Ja du det där med att fira är väl si o så blir bökigt he he så du gör det som du känner för så klart inte vad andra förväntar sig :) ja 50 är mitt i livet :) stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag gör det jag känner att jag orkar med så kalasandet blir litet!

      Kram

      Radera