onsdag 31 maj 2017

Onsdag och läkarbesök...





Sitter i mitt kök med en kopp kaffe.
Känner mig gruvsamt nervös.
Mår lite illa.
Dagen D är här.
Läkarbesök på förmiddagen.

I går var jag med om något festligt och ovanligt.
Arbetspsykologens sammanställning om mig kom ju aldrig med posten.
Jag skickade mail till honom i Måndags om det.
Fick i retur att han var på semester den dagen.
I går morse hörde han dock av sig.
Skrev att jag skulle maila honom efter att posten varit här, skulle inte brevet ha kommit så skulle han personligen leverera det till mig.
Å nej, brevet kom inte så jag mailade honom om det.
Runt 14.30 så körde en bil in på gården och ut klev arbetspsykologen.
Så jag fick det i min hand.
Wow alltså.

Jag vet inte vem som klantat sig, AF eller Post Nord, något fel har det i alla fall blivit.
Men nu har jag även det brevet i min hand så jag kan ta med det till läkaren.

Bästa Beda tittade in en sväng på lunchen igår.
Vi drack kaffe på altanen.

I övrigt så hände inte så mycket.
Det var en lugn dag.

Har inte sovit så bra i natt men det beror säkert på läkarbesöket.
511 tankar som ideligen snurrat i skallen.
Ingen rast, ingen ro och ingen vila.
Men snart är den första jobbiga delen över.
Innan lunch kan jag andas ut.
Sen kommer nästa jobbiga fas, kommer f-kassan att godta min sjukskrivning?
Å det lär jag bli varse om till slut.

Efter mötet funderar jag på att cykla ner till Ica Centrum och hämta ut en frystårta som jag fått som gåva då jag snart fyller stort.
Har även fått en frystårta från Kvantum som jag ska hämta ut.
Sickna rara affärer det finns.

Håll tummarna för mig idag är ni snäll?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack för tummarna, det gick bra!

      Kram

      Radera
  2. Håller mina tummar att det ska gå bra idag för dig hos läkaren och att F-kassan inte ska ge ett avslag när du ansöker om sjukskrivning alternativ sjukersättning.
    Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, läkarmötet gick bra och jag hoppas att resten ska gå bra oxå!

      Kram

      Radera
  3. Hoppas det gick bra!!!
    Jisses, ibland är servicen verkligen bra! Hihi
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du den servicen var oslagbar och oväntad.

      Kram

      Radera