måndag 29 maj 2017

Måndag...





Barnen kom igår eftermiddag.
Dom hade köpt med sig pizza till middagsmat.
Å den var gudomligt god.

Efter maten öppnade jag mina presenter.
Jag fick ett paket små batterier.
Jag fick en trådlös stektermometer.
Jag fick en termometer man ex kan använda vid brödbak o liknande.
Och så fick jag en skruvdragare.

Dom är kreativa i sitt tänk mina barn.
Hjärnan bakom presenterna var Mini.
Han är duktig på att tänka till när det kommer till mig.

Senare så dukade barnen upp den fina tårtan ni ser på dagens foto.
En prinsesstårta som var sagolikt god.

Vi hade det mysigt tillsammans.
Synd bara att Maxi inte kunde vara med då hon jobbade kväll.
Jag skickade sms till henne och tackade för uppvaktningen.

I går kväll kunde jag inte somna när jag la mig.
Låg vaken till efter 02.00.
Nu är den veckan kommen som jag gruvar mig massor inför.
Idag ska jag till kuratorn, och det är förvisso lugnt men på Onsdag har jag läkartid.
Det är då jag ska få en sjukskrivning samt ansöka om sjukersättning.
Jag oroar mig för att kuratorn blir sjuk och inte sitter med.
Jag gruvar mig för läkaren, om jag ska uppleva henne bra eller dålig.
Jag gruvar mig för att dom kanske kommer att tvinga mig att äta medicin igen.
Jag gruvar mig för F-kassan och hur dom kommer att bedöma sjukskrivningen och läkarintyget.

Ja, en hel del oro är det minsann.
Över det okända, det jag inte själv kan styra.
Men jag hoppas att det kommer att gå bra.

Men jag börjar med dagen, Måndagen.
Ska göra mig i ordning för att cykla in till byn nu.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du hade igår😃Det regnar inte hör just nu⛅ Hoppas dagen blir bra
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gårdagen var fin.
      Här har det oxå varit uppehåll idag dock inte varmt.

      Kram

      Radera
  2. Härligt att bli firad!
    Förstår din oro, usch, men hoppas det går bra. Håller både tummar och tår!!
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina tummar och tår, de kan behövas!

      Kram

      Radera
  3. Men va fina presenter du fick 😄Brahasaker är bra 👍🏻Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, är helnöjd.

      Kram

      Radera